Lite om allt!

2010-09-24 @ 19:49:16

Vi förlorade mot RIK senast. Trots att vi förlorade så var det faktiskt ett steg framåt!
De var de om de! Nu blickar vi framåt! Lindesberg kommer på besök till Eriksdalshallen på måndag och vi hoppas att publiksiffran höjer sig ett snäpp från senast. Denna gång ska det vara över 1000 personer. Om jag inte minns fel så brukar också Lindesberg få med sig lite fans upp till den kungliga huvudstaden så det kan bli en rolig match i matchen på läktaren. För de är passionerade för sin handboll ute på vischan. Dock så är jag ju helt säker på att det blir två grön-vita vinster på måndag, dels på läktaren och på planen!
Med tanke på läktarvinst så vann Hammarby iallafall den matchen i onsdags när vi var nere i Göteborg. Uppskattningsvis tjugo stycken i bajenklacken krossade RIKs ståplats där det var fyra killar i 13-årsåldern. Dock ska dom ha cred för att dom stod där överhuvudtaget. Dom försökte ju iallafall.

Bra drag...

 

En helt annan sak som jag har tänkt på är faktiskt ni som läser denna blogg. Nu har jag ingen koll på hur många det är som klickar in här om dagarna, vet bara att det var ungefär 600 personer då när vi blev länkade från Herr Flincks blogg på Fotboll/Hockeybladet. Men ponera att det är ungefär 4-500 personer som läser så tycker jag faktiskt att det är väldigt få kommentarer här. Personligen så hade jag hoppats på lite mer diskussion bland kommentarerna och synpunkter, kritik, beröm och allt vad ni nu har på era hjärtan. Se detta som en uppmaning.

 

Personligen så ska jag lira J-sm i helgen och eftersom jag inte får lägga några straffar i A-laget så brukar jag passa på att lägga straffarna när jag får chansen att spela med juniorlaget. Men behöver er hjälp.. Vilket av dessa två straffar ska jag ta till mig när jag (förhoppningsvis) står på 7 meter och inte har en aning om vart eller hur jag ska skjuta?

 

Sen ska vi dessutom inte vara sena att hälsa Lars "Lars" Arvidsson tillbaka till Hammarby efter sin sejour i utlandet då han nu är spelklar!
Ska även avsluta med en Lika Som Bär:



Vem är vem av dessa enastående tvillingar? Nils? Gunnar? Gunnar? Nils?
Ni är iallafall inte de enda som har problem med att besvara denna fråga!
Ses på måndag!
// Josef Pujol

Kommentarer

Postat av: Straff!!

Tycker du ska sikta in dig på straff nr 2. Den ser lite proffsigare ut :-)

Postat av: Eggimann

Nisse åt höger och Gunnar på vänster:)



Inte allt för oävet tryck mot rik men musiken förstör alla ramsor och sånger.

Postat av: Josef P

Straff nr. 2 it is!



Och Eggimann, jag kan ju inte avslöja om du har rätt eller inte angående Lika som bär dock så tycker jag absolut att det var bra tryck mot RIK om man tänker på att det var 20 personer som lät som 100. Blir alltid lika imponerad av Hammarbyares lungkapacitet! Hammarbysånger är dessutom mycket bättre än musik så där håller jag med dig!

Postat av: A



Röstar på straff ett.

Postat av: Anders, Södermalm

Straff 1 måste du fixa.

Bilderna är väl på Måns och Andreas som numera inte spelar i Bajen utan i Skuru. Du glömde bilden på Felix. Men det kanske du inte visste.



ÄN GÅR DET VÅGOR PÅ HAMMARBY SJÖ.



Skolan går inte att slå utan 100%-ig satsning.

Tänk på det på måndag.



Lycka till hela laget i Katrineholm i helgen (J-SM)

Postat av: AA

Du ska självklart lära dig av den här stora spelaren. Din tränares överman på H9 när det begav sig.



En bonusgrej från din sida hade varit om du även klippt dig som Stoecklin, fast då med Puma-loggan i skallen. Annars kanske det blir kontraktsbrott!



http://www.youtube.com/watch?v=DdYuSeqIhrs

Postat av: Robban

Den är straffen ska ska du lägga! Dock är den otillåten då han byter han hand... men den är grymt snygg =)



http://www.youtube.com/watch?v=DvkGGVyxvok

Postat av: Emanuel

Lägg upp en bild på Bajenklacken i göteborg! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback